“Ο γιος μου πλησιάζει τα τρία κι ενώ έχει ένα φυσιολογικό για την ηλικία του λεξιλόγιο, το καταλαβαίνω μόνο εγώ ενώ για τους τρίτους χρειάζεται συχνά… μετάφραση! Ακόμα και ο μπαμπάς του δυσκολεύεται να τον καταλάβει αλλά την ίδια στιγμή μου λέει ότι είναι χαριτωμένο και πως με τον καιρό θα “καθαρίσει” τα λόγια του. Εγώ όμως ανησυχώ…” Ελένη, μαμά τρίχρονου Βασίλη

Ένας ειδικός λογοθεραπείας θα στεκόταν με πολλή προσοχή στην ανησυχία αυτής της μαμάς. Κάθε περίπτωση βέβαια γλωσσικής καθυστέρησης είναι ξεχωριστή, γι’ αυτό το πρώτο βήμα για τον εντοπισμό των όποιων γλωσσικών προβλημάτων είναι η αξιολόγηση από ειδικό. Η αξιολόγηση δεν πρέπει να φοβίζει και να προβληματίζει τους γονείς καθώς γίνεται μέσα από μια διαδικασία παιχνιδιού που κερδίζει το παιδί ώστε να αποτυπωθεί πλήρως το γλωσσικό του επίπεδο.

Ποια είναι όμως τα πρώτα δείγματα που πρέπει να στείλουν τους γονείς στον ειδικό;

Δεν κατακτιώνται στον ίδιο χρόνο από όλα τα παιδιά τα διάφορα γλωσσικά στάδια, η γλωσσική δηλαδή εξέλιξη δεν συμβαδίζει πάντα με την βιολογική τους ωρίμανση. Σε κάποια παιδιά η αργοπορία συνοδεύεται από συντακτικές αδυναμίες ή από ελλιπή γλωσσική παραγωγή(φτωχό λεξιλόγιο) ενώ αλλού παρατηρείται ακόμα και άρνηση για ομιλία. Υπάρχει και η πιθανότητα ένα παιδί φωνολογικά να βρίσκεται στο στάδιο των κραυγών ή το συντακτικό μέρος της ομιλίας του να έχει το επίπεδο των προτάσεων της μιας λέξης ενώ οι γραμματικοί του τύποι να θυμίζουν περίπτωση αναγραμματισμού.

Επιγραμματικά και σε γενικές γραμμές………

 

Διαβάστε ολόκληρη τη δημοσίευση στο www.nannuka.gr

© 2014 Ημέρα Λόγου | Powered by fiftyeggz.
Top
Follow us: